Hyppää sisältöön
Mittarit

Harrastamisen yleisyys erityisryhmillä

Strateginen mittari

4.- ja 5.-luokkalaisten osalta harrastusta mitattiin vuonna 2017 seuraavalla tavalla “Kuinka usein teet seuraavia asioita koulupäivän jälkeen? Vietän aikaa jonkin harrastuksen parissa ” ja vuonna 2019 “Kuinka usein harrastat jotain?”.  Tarkastelussa on ne vastaajat, jotka harrastavat jotain vähintään yhtenä päivänä viikossa. 4.- ja 5.-luokkalaisilta ei kysytä toimintarajoitteista, joten luvut puuttuvat taulukosta.

8.- ja 9.-luokkalaisten osalta mittari kuvaa niiden vastanneiden osalta, jotka harrastavat jotain seuraavista asioista ainakin kerran viikossa: liikunta tai urheilu, laulaminen, soittaminen tai säveltäminen, näytteleminen, sirkus tai tanssi, piirtäminen, maalaaminen, valokuvaaminen, kirjojen luku, runojen tai kertomuksien kirjoittaminen, käsi- tai puutöiden teko, askartelu, koneiden tai laitteiden rakennus ja korjaaminen, seuran, yhdistyksen tai järjestön toimintaan osallistuminen sekä animaatioiden, videoiden tai elokuvien tekeminen.

Lähde: Kouluterveyskysely, Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (THL)

Tavoitealue

  • 5. Lapset ja nuoret

Harrastamisen yleisyys erityisryhmillä