Kuvaus
Mitä tavoitellaan:
- HSL:n ja Helsingin seudun kuntien tavoitteena on tehdä metropolialueesta maailman kävelyn pääkaupunki.
HSL:n Kävelyn markkinointistrategia 2018-2022
Tavoitteet:
- Kasvattaa tietoisuutta kävelyn positiivisista vaikutuksista terveyteen ja metropolialueen elinvoimaisuuteen.
- Muuttaa kaupunkilaisten mielikuvia kävelymyönteisimmiksi ja antaa kävelylle merkitys.
- Korostaa kävelyn roolia olennaisena osana matkaketjua, joka luo arvoa HSL-asiakkuuteen.
- Tehdä kävelystä aktiivinen arvovalinta.
Visio:
Helsinki, Espoo, Vantaa, Kauniainen, Kerava, Kirkkonummi, Siuntio, Sipoo ja Tuusula muodostavat yhdessä kävelyn pääkaupungin. Metropolialue on täynnä houkuttelevia kävelyreittejä sekä kävelykeskustoja, ja verrattuna moniin muihin pääkaupunkeihin Helsingin seudun alueella kävelemällä pääsee vaivatta paikasta toiseen. Tulevaisuudessa kävely on entistä kiinteämpi osa pääkaupunkiseutulaisten identiteettiä ja asia, josta jokainen meistä on ylpeä.
Tulevaisuudessa metropolialue mielletään kävelyn pääkaupungiksi, jossa kävelyä ymmärretään, arvostetaan ja tuetaan. Kävely on olennainen osa liikkumisen ekosysteemiä ja kaikkien meidän matkaketjua.
Kävelyyn liitetään vahvasti terveyttä ja hyvinvointia edistävä vaikutus. Yksilötasolla kävely mielletään terveysteoksi, joka lisää ihmisten fyysistä ja henkistä hyvinvointia. Yhteiskunnan tasolla kävelyn kansanterveydelliset vaikutukset ymmärretään laajasti ja kävely on olennainen osa jokaisen pääkaupunkiseutulaisen arkea.
Lue lisää täältä.
Jatkossa HSL:n tarkoituksena on tuoda kävelyä esille osana joukkoliikenteen matkaketjua. Muut mahdolliset jalankulun viestintä- ja markkinointitoimenpiteet tulee kytkeä osaksi Helsingin seudun kuntien jalankulkuolosuhteiden parantamiseen liittyviä infra- ja muita toimenpiteitä.